|
LETNJA UMETNIČKA ŠKOLA
Istok je zapadno od zapada
Niš i Sićevo, Srbija, 16–24.
jul 2011
|
Letnja
umetnièka ¹kola ove godine nosi naziv Istok je zapadno od zapada po stihu pesme Branka
Miljkoviæa, jer istra¾uje tragove brojnih kultura, civilizacija i
epoha koje su se susretale i prelamale u Ni¹u i okolini.
Polazeæi
od spomenika kao ¹to su Mediana i Æele kula, tekovina poput
Siæevaèka kolonije i negovanja tradicijske kulture, i savremenih
stvaralaèkih tendencija kakve razvijaju Galerija savremene likovne
umetnosti, Pozori¹te lutaka i NishVill festival, osmi¹ljene su
kreativne radionice koje obuhvataju oblasti muzièke, likovnih, primenjenih
i dramskih umetnosti.
Saradnja
je veoma va¾na odlika ovogodi¹nje Letnje umetnièke ¹kole. U
segmentu pedago¹kog rada saradnja se ostvaruje sa Fakultetom umetnosti
Univerziteta u Ni¹u i Nacionalnom akademijom za pozori¹te i film
NATFA u Sofiji, dok su meðu uèesnicima studenti iz Beograda i
Ni¹a, Ljubljane, Beèa, Budimpe¹te, Zagreba, Novog Sada,
Kragujevca, Ni¹a, Cetinja, Sofije i Soluna. ©kola æe okupiti preko
78 studenata odabranih po konkursu, od njih 24 studenta ni¹kog
Univerziteta, kao i 12 profesora i predavaèa.
Saradnja
u gradu-domaæinu animira i najznaèajnije ustanove kulture: partneri
LU© su Galerija savremene likovne umetnosti – èiji program je
Kolonija u Siæevu, i Pozori¹te lutaka Ni¹, a znaèajnu
podr¹ku pru¾aju Uprava grada Ni¹a, Narodni muzej, Istorijski
arhiv, Zavod za za¹titu spomenika kulture, Direkcija za izgradnju grada,
JP Zavod za urbanizam, i brojne druge institucije.
OPIS RADIONICA
1.
Doc. Adam
Pantiæ, FLU Beograd
Radionica grafike: NE
obièno
Broj studenata: 4 / èetiri
Radionica je posveæena tehnikama ravne ¹tampe (monotipiji,
monoprintu, simplificiranoj litografiji na aluminijumskim ploèama,
klasiènoj litografiji na aluminijumskim ploèama, nekim
moguænostima foto transfera). Uèesnici æe se ukljuèiti i u
tribinu o dru¹tvenim aspektima grafièkog medija i moguænostima
upotrebe iskustva likovne grafike u uslovima savremene komunikacije.
2.
Red.prof.
Sini¹a ®ikiæ, FPU Beograd
Red.prof. Slavica Curk, FU Ni¹
Radionica mozaika: Ulica
mozaika - put Nais
Broj studenata: 22 / dvadeset i dva
Radionica podrazumeva proces izrade dva podna mozaika od prirodnog
kamena tesera. Radionica koristi tematsko nasleðe mozaika sa poznatog
lokaliteta Mediana da oplemeni ulicu u centralnom gradskom jezgru Ni¹a gde
æe mozaik biti postavljen.
Radionica se realizuje u saradnji sa Fakultetom umetnosti Univerziteta
u Ni¹u.
3.
Prof. Rumen
Raèev, Nacionalna akademija za pozori¹te i film, Sofija
Demonstratori: glumci Pozori¹ta lutaka Ni¹
Radionica lutkarske
animacije: Ljudi – ljudke – lutke
Broj studenata:
8 / osam
Ni¹ je meðu retkim gradovima u na¹oj zemlji koji ima
profesionalno pozori¹te lutaka, a na na¹im visokim umetnièkim
¹kolama se lutkarstvo jo¹ uvek ne izuèava. Stoga Letnja
umetnièka ¹kola pru¾a dragocenu priliku zainteresovanim studentima
dramskih umetnosti da se upoznaju sa poetikom i ve¹tinama lutkarskog
umeæa.
4.
Van. prof.
Katarina Radojloviæ, FU Ni¹
Doc. Maja Studen Petroviæ, FPU Beograd
Radionica dizajna
i izrada lutke i maske: Ljudi – ljudke
– lutke
Broj studenata: 14 / èetrnaest
Radionica spaja
tradicionalne lutkarske tehnike sa savremenim likovnim izrazom i upotrebom
novih materijala. Spoj tradicionalnog i novog otvara velike
moguænosti umetnièkog delovanja gde je èovek inspiracija i
polazi¹te.
Radionica se realizuje u saradnji sa Fakultetom umetnosti u
Ni¹u i Pozori¹tem lutaka Ni¹.
5.
Red.prof.
Neboj¹a Ignjatoviæ, FMU Beograd
Radionica muzièke improvizacije: Muzièka ba¹ta
Broj studenata: 8 / osam
Radionica æe ohrabrivati studente da gaje i neguju ideje koje
izniknu u procesu rada. Osnov radionice je lokalna muzièka ba¹tina,
osloboðena uskogrudosti i tvrdokornosti koja èesto prati
posveæenost tradiciji.
Dobodo¹la je i ma¹tovitost i ‘stvaralaèka
beskrupuloznost’, a naroèito je va¾no da se NE BUDE Cool!
Biti cool je
najèe¹æe poziv na ravnodu¹nost, neosetljivost i svedenost u
do¾ivljaju, ¹to bi dovelo do toga da stvaralaèki izdanci u
Muzièkoj Ba¹ti uvenu, i tako ne postanu deo buduæe muzièke
ba¹tine.
Radionica se realizuje u saradnji sa Fakultetom umetnosti Univerziteta u
Ni¹u.
6.
Van. prof.
Ðorðe Petroviæ, FMU Beograd
Radionica muzièke produkcije: Cook Book Pro
Snimanje, obrada i
kreativna postprodukcija muzike
Broj studenata: 3 / tri
Sastojke za kretivno muzièko kulinarstvo radionica priprema snimanjem
muzièkih improvizacija u okviru radionice Muzièka
ba¹ta. U savremeno opremljenom studiju ni¹kog Fakulteta
umetnosti za snimanje ¾ivih nastupa u koncertnim prostorima, kao u kakvoj
kuhinji zvuka, snimljeni zvuk se odmah kuva, peèe, pr¾i, flambira...
dodaju se novi zaèini i ukusi, i dobija se muzièki specijalitet sa
autorskom notom producenta-kuvara zvuka.
Radionica se realizuje u saradnji sa Fakultetom umetnosti Univerziteta u
Ni¹u.
7.
Red. Prof. Mirjana
Zakiæ
Asistent Iva Neniæ
Etnomuzikolo¹ka radionica: NI©nu se zvezda: Tradicionalna muzika
Siæeva i okoline
Broj studenata: 5 / pet
Terensko istra¾ivanje æe obuhvatiti seosku tradicionalnu muziku
okoline Ni¹a, posebno op¹tine Ni¹ka Banja kojoj pripada
Siæevo. Tradicionalna vokalna, instrumentalna i vokalno-instrumentalna
muzika biæe istra¾ena dvojako – kao dokument pro¹losti,
ali i kao element ¾ivog iskustva seljana i etnomuzikologa.
8.
Red. Prof. Kosta
Krsmanoviæ, FPU Beograd
Asistent Anita Krstiæ, FU Ni¹
Radionica primenjenih
umetnosti u turizmu: Artefakt 3 u 1
Broj studenata: 10 / deset
Radionica obeæava
uzbudljivu kreativnu avanturu u potrazi za savremenim komercijalnim predmetima
koji u svom estetski artikulisanom obliku integri¹u tri najva¾nija sadr¾aja suvenira: prepoznatljiv
lokalni karakter, privlaènu uspomenu i
korisnu upotrebu. Cilj je da se kreiraju
novi suveniri za grad Ni¹ koji bi se proizvodili u lokalnim
preduzeæima / radionicama.
Radionica
se realizuje u saradnji sa Fakultetom umetnosti Univerziteta u Ni¹u.
9. Biljana Crvenkoviæ, kustos
Teorijska radionica: Pravi i
imaginarni prostori kolektivnog pamæenja
Uloga spomenika u kreiranju kolektivnog identiteta grada Ni¹a
Broj studenata: 4 / èetiri
Cilj radionice je da se ispita uloga spomenika grada Ni¹a u kreiranju
kolektivnog identiteta i konstrusanju realnih i imaginarnih prostora
kolektivnog pamæenja.
___________________________